wtorek, 25 stycznia 2011

L'Artisan Parfumeur - Havana Vanille


Wanilię wąchałam już w tylu odsłonach...i mimo że smakoszem tej przyprawy nie jestem, większość z niszowych wanilii ma w sobie coś wyjątkowego i pachnie 'podobnie, a jednak zupełnie inaczej', niż pozostałe przedstawicielki waniliowej rodziny ;)

Havana Vanille kojarzy mi się....z pieczeniem ciasta. Trochę niemiłe zaskoczenie biorąc pod uwagę rum w składzie [a zapach tegoż alkoholu bardzo lubię]. 

Pierwsze uderzenie , to zapach słodyczy z alkoholem. Bardziej pralinek niż ciasta.

Po paru chwilach zapach staje się dla mnie kuchenny. Oczywiście czuć wanilię. Poza nią rum [ale bardziej podobny do rumowego olejku do ciasta, niż alkoholu], odrobinę goździków i sprytnie ukrytą  różę, która wtapiając się w słodycz, gubi swoją 'roślinną' naturę. 
Niestety, ta faza zupełnie mi się nie podoba. Jest oleista i słodka. Niesie bardziej przyziemne skojarzenia, niż oczekiwałam po nazwie.Wąchając HV mam przed oczami surowe ciasto. Samo w sobie prawie bezwonne,  powoli polewane olejkami-waniliowym i rumowym. Ugniatane tak, że pudrowa mąka skleja się z pachnącymi olejkami.

Trzecia faza jest bardziej dymna. Mniej tłusta. Matowa i sypka. I mimo że nie czuć już rumu, a kompozycja zaczyna bardziej przypominać niszowe, waniliowe siostry [tzn. ich trzecie fazy ;)], to chyba ta faza najbardziej mi się podoba.

Cóż-według mnie Hawajska Wanilia bardziej przypomina zapach 'dobrego materiału na żonę' [ja  bym chciała, żeby moja żona piekła ciasta :D], niż zachrypniętego pirata [ na to nadzieje zrobiły mi nuty zapachowe]. A jako,że wolę pachnieć jak wilk morski, który do kuchni przychodzi tylko się nażreć, to o Havana Vanille od jutra planuje zapomnieć :D

Opakowanie- typowa dla marki.

Trwałość- kiepska. Po 3h zostaje lekka mgiełka zapachu. Po 5 już nic nie ma :(

Gdzie i kiedy pasuje- zapach dość uniwersalny i nienarzucający się. Na upały i mrozy nie polecam, ale na wszelkie 'normalne' warunki-może być. 

Komu pasuje-unisex. 

Gdzie można kupić- w perfumerii Missala. Cent: 430 pln za 100 ml [obecnie w brakach] i 320pln za 50ml.

Nuty zapachowe:
nuta głowy: rum, mandarynka, pomarańcza, goździki
nuta serca: suszone owoce, narcyz, róża, liście tabaki
nuta bazy: wanilia, fasola tonka, balsamy (benzoes, tolu), wetiwer, nuty piżmowe

Ilustracje:
1) http://leaglem.deviantart.com
2) http://emege.deviantart.com
3) http://scrotumnose.deviantart.com

2 komentarze:

  1. Wszystkiego Najlepszego z okazji urodzin. 100 lat i mnóstwo zapachowych przygód, zdrowia, szczęścia, pomyślności. :)
    Marcin

    OdpowiedzUsuń