czwartek, 23 kwietnia 2009

Hermes - Un Jardin Sur Le Nil








Ogródek Nilowy był pierwszym zapachem domu Hermes, który poznałam i jakoś zniechęcił mnie do testów pozostałych ogródków. Na szczęście potem powąchałam Jardin en Mediterranee i zmieniłam zdanie :) Ale o ogródku śródziemnomorskim potem.

Ogródek Nilowy zaczyna się cytrusowo. Pachnie ostro, kwaśno i po chwili gorzkawo. Nic specjalnego, bo 'to już było'.
Po chwili robi się trochę bardziej zielono i wodniście. Chłodno i świeżo. To chyba najładniejsza chwila życia tego ogródka.
W końcu wyłania się mango [które miało być główną atrakcją tych perfum]-rzeczywiście jest niedojrzałe, zielone i niesłodkie. Wydaje się raczej kwaskowe i wodniste. Dalej nie jest źle ,ale przecież nie o to chodzi. Jardin Sur Le Nil ma wielu fanów, więc spodziewałam się po nim czegoś więcej.

Po pewnym czasie czuję jakby trochę ziół i kwiat lotosu. Kwiat jest 'niewyraźny ' i raczej mdły. Przytłumiony grejpfrutem, przełamany zielenią. Lekki, delikatny i przejrzysty.

Pewne nadzieje wiązałam z kadzidłem, które w ogóle się nie pojawiło. Może jest jakaś leciutka nutka,ale wydaje mi się,że bardziej chcę w to wierzyć, niż rzeczywiście to czuję.

Całość jest rzadka i płynna. Bardziej przypomina opary, jakąś nieuchwytną aurę, niż konkretny zapach. Tylko cytrusy [i przez chwilę mango] przyjmują tu jakieś konkretne kształty. W sumie imię pasuje do zapachu, bo Ogródek Nilowy jest jak okolice Nilu wieczorem- jest chłodno ,większość parujących za dnia zapachów już się uspokoiła, osiadła, rozmyła...


Opakowanie-pasuje kolorystycznie-jasne, wodniste, żółto-zielone jak sam zapach.

Trwałość-na mnie kiepska. Po 2 godzinach zapach jest jak mgiełka. Po ok.4 nic już nie zostaje

Gdzie pasuje-na wiosnę i lato. Zapach jest niezobowiązujący, delikatny i nierzucający się 'w nos', więc nadaje się na co dzień-i do biura , i na spacer. Na spotkania we dwoje jest zbyt mało kobiecy [w końcu to unisex], a na wieczór jest zbyt delikatny.

Komu pasuje-unisex dla wielbicieli świeżaków.

Nuty zapachowe:
nuta głowy: zielone mango, grejpfrut
nuta serca: tatarak, lotos

nuta bazy: klon, kadzidło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz